Kategóriák

Hajtómű olajok

Hajtóműolajokat használunk a manuális- és automataváltók, valamint a differenciálművek kenésére.A hajtóműolajok viszkozitása nem variálható olyan szabadon mint a motorolajoké, mert közvetlenül befolyásolja a váltás nehézségét. A szintetikus és félszintetikus hajtóműolajok általában 75W90-es viszkozitásúak, míg az ásványiakra inkább a 80W90-es jellemző. Általában speciálisabb követelményeket teljesítenek a 75W80-as, a 85W140-es, a 80W-s és a 90-es hajtóműolajok.A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül – a manapság használatos közlekedési olajok esetében – gyakorlatilag kizárólag az API GL-4 és ­API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. Ez általában nem váltható ki API GL-5 minőségű olajjal, mert a GL-4-re tervezett hajtóművek alkatrészei sokszor nem kompatibilisek a GL-5 olajok agresszív adalékaival.A hajtóműolajokon belül külön kategóriát képviselnek az automataváltó-olajok. Itt az olaj egyszerre ken, hűt és hidraulikus folyadékként is működik. Ezeknek a követelményeknek az ún. ATF olajok felelnek meg, amelyek általában a szerint vannak osztályozva, hogy melyik GM szabványnak felelnek meg. Legjellemzőbbek a GM Dexron IID és a GM Dexron III, de terjedőben van a GM Dexron VI is.
A hajtóműolajok fő feladatai:

    a könnyű váltás biztosítása
    legyen tartós
    legyen kompatibilis a váltóban felhasznált anyagokkal

 

Ehhez szükséges:

    teherbíró-képesség
    hőstabilitás
    anti-korróziós tulajdonság
    tömítésregeneráló adalékok
    megfelelő viszkozitás
 

Keresés finomítása

OilPower Webáruház | OilPower Webáruház © 2017 | E-mail
Shophunter.eu a boltvadász