Aktív hajtáskontroll (Active Traction Control)
Intelligens kipörgésgátló, amely kis sebességnél csúszós úton is mozgásban tartja az autót.
Abroncsnyomás ellenőrző rendszer
Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer indulás előtt és menet közben tájékoztatja a vezetőt az aktuális abroncsnyomásról. Ebből a célból minden egyes keréknél (a pótkeréknél is), valamint a kerékelektronikánál külön érzékelők kerültek elhelyezésre. A kerekek rádiójeleket küldenek a hátul található vezérlőegységhez. Ezek a jelek információkkal szolgálnak az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről. Emellett mindegyik elektronikus egység elküldi a saját azonosítókódját is, aminek segítségével behatárolható, hogy melyik kerék az érintett. Ha túl alacsony a keréknyomás vagy túl gyorsan szökik a levegő, a rendszer fény- és/vagy hangjelzés útján figyelmezteti a vezetőt. A megfelelő abroncsnyomás a stabilitáson kívül megnöveli az abroncsok élettartamát, és hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkenéséhez.
Blokkolásgátló fékrendszer (Antiblockiersystem, Anti-lock Braking System)
Egy olyan aktív biztonsági eszköz, amely megakadályozza az autó megcsúszását erőteljes fékezés esetén, továbbá segít a fékezendő gépjármű egyenesen tartásában. A rendszer lényege, hogy a kerekekre szerelt érzékelőkön keresztül érzékeli a kerekek blokkolását és ekkor a másodperc töredékére kiiktatja a fékezést.
Aktív hengerszabályozás (Active Cylinder Management)
A Volkswagen négyhengeres turbófeltöltésű (TSI) benzinmotorjához készített üzemanyag-takarékossági rendszer, amely 130 km/h-s sebességig és az 1400-4000 ford./perces üzemi tartományban, 25 és 75 Nm közötti terhelés esetén a második és harmadik hengert lekapcsolja: elveszi a befecskendezést és a gyújtást, a szelepeket pedig zárva tartja. Ezzel átlagosan 0,4 l benzint takaríthat meg 100 km-en.
Dinamikus kanyarfényszóró
A mozgó lámpatestek 12 km/h feletti sebességnél elfordulva követik a kanyar ívét.
Automatikusan szétkapcsolódó differenciálmű (Automatic Disconnecting Differential system)
Automatikusan leveszi a hajtást az első kerekekről, amikor négykerékhajtásból kétkerékhajtásba vált az autó.
Automatikus távolság-szabályozó (Automatische Distanzregelung, illetve Automatic Distance Regulation)
A radarszenzoros sebességszabályozó-berendezés bővítése, és bizonyos rendszerkorlátokon belül automatikusan biztosítja a megfelelő követési távolságot: amennyiben egy lassabban közlekedő járműhöz közeledünk, az automatikus távolság-szabályozó ennek megfelelően csökkenti a sebességet, és betartja a vezető által előzőleg megszabott követési távolságot. Egy elénk besoroló jármű esetében is az illető járművére csökkenti a sebességet. Amennyiben az előttünk közlekedő jármű távozik előlünk, az előre megadott, kívánt sebességre gyorsítja a járművet.
Adaptív fényszóró (Adaptive Forward Lighting)
Az autó sebességétől és a kormány elfordulásától függően +/- 15 fokos szögben képes elfordulni, ezzel a kanyarokat követi.
Adaptív első világítás (Advanced Forward-lighting System vagy Advanced Front-lighting System)
Az első fényszórók követik a kanyar ívét sötétben.
Abszorbeáló üvegszövet-akkumulátor (Absorbent Glass Mat)
A gondozásmentes savas ólomakkumulátorok egyik fajtája, amelyben az elektrolitot üvegszálakból készült szövettel itatják föl. Alacsony belső ellenállás jellemzi, teljesítménysűrűsége nagyobb, energiasűrűsége valamivel kisebb a hagyományos vizes akkumulátorokénál. Nem csöpög, nem szivárog még akkor sem, ha a burkolata eltörik, és folyadék-utántöltést sem igényel.
Adaptív Nyomatékváltó Vezérlés (Adaptive Getriebesteuerung)
Az elektronika mintegy "megtanulva" a vezető egyedi vezetési stílusát, az útviszonyok és a forgalmi helyzet függvényében kiválasztja és kapcsolja a mindenkori legmegfelelőbb sebességfokozatot.
Aktív magasságszabályozás (Active Height Control)
50 mm-rel megemeli az autót, így terepen nagyobb szabad hasmagassággal, biztonságosabban haladhatunk. Három állása van: magas, normál és alacsony.
Parkolássegítő rendszer (Automotion Parking System)
A hátsó távolság akusztikus jelzésével könnyíti a parkolást.
Levegőminőség ellenőrző rendszer (Air Quality Sensor)
Folyamatosan figyeli a külső levegő minőségét, és szükség esetén lezárja a levegő beáramlását.
Automata hangszintszabályozó
A hangrendszer hangerejét és frekvenciáját módosítja az autó sebességéből adódó zajszinthez mérten, az utazás időtartama alatt mindvégig biztosítva az azonos hangzási körülményeket.
Kipörgésgátló (Anti-Slip Regulation)
Olyan elektronikai rendszer, amely gyorsítás alatt az ABS szenzoroktól kapott adatok alapján figyeli a kerekek forgási sebességét. Amennyiben érzékeli valamelyik kerék gyors fordulatszám-növekedését (megcsúszás), a rendszer beavatkozik a vezérlésbe, csökkenti a motor teljesítményét és megakadályozza a kipörgést.
Assyst Plus
Karbantartásjelző
Tájékoztat a következő esedékes karbantartási időpontról.
Aktív Stabilitáskontroll és Kipörgésgátló (Active Stability and Traction Control)
A rendszer a kerekek fékezésével és a hajtóerő elosztásával tartja kordában a járművet szűk kanyarokban és csúszós úton, illetve terepen.
Vészfékasszisztens (Brake Assist System)
A Vészfékasszisztens szerepe, hogy rövidebbé tegye a fékutat még akkor is, ha a sofőr túl lassan, vagy túl gyengén fékez egy kritikus szituációban. Ezekben az esetekben BAS-rendszer – a másodperc töredéke alatt - a lehetséges maximális fékerőt juttatja az útra, ezáltal az autó fékútját jelentősen rövidebbé teszi. A kezdeti - száraz úton folytatott - tesztek önmagukért beszéltek. A sofőrök általában nem kellő erővel léptek a fékpedálra , aminek hatására a 100kmh-val haladó autó körülbelül 73méteres fékút után állt meg. Összehasonlításképpen, a BAS-sel szerelt autók mindössze 40méter megtétele után már megálltak, azaz a fékút 45%-kal rövidült!
Kanyar fékerő-szabályzó
A teljes fékkel vett kanyarokban lép életbe. A fékerőt egymástól függetlenül osztja el a kerekek között, hogy a lehető legnagyobb stabilitást tartsa fenn, a legcsekélyebb alul-, vagy túlkormányozottság nélkül.
Közös nyomócsöves közvetlen üzemanyag-befecskendezés (Common rail direct fuel injection)
Dízel-befecskendező rendszer, amiben a szelepeket egy közös tüzelőanyag-csatorna látja el. A tüzelőanyag pontos adagolását teszi lehetővé, így csökkenti a fogyasztást is.
Az check control felügyeli a jármű minden fontos funkcióját, és megmutatja azok helyzetét (pl. eltérés az elôirányzott normától). A helyzetjelentés a Multi Információs Kijelzôn szöveges formátumban jelenik meg, ezen felül hangjelzés is alátámasztja. Az információk a fontosságuk szerint három prioritási szintre oszlanak. A lámpák funkciói még kikapcsolt állapotban is regisztrálásra és jelzésre kerülnek ("hideg" lekérdezés).
Dinamikus Fékszabályzás (Dynamic Brake Control)
A DBC szintén az aktív biztonsághoz tartozik, ami pánik helyzetekben a fékek hatóerejét javítja. DBC-vel, ha váratlan esemény miatt kell hirtelen megállni, a rendszer rásegít a fékezésre, így a legnagyobb fékerőt biztosítja, hogy minél rövidebb úton álljunk meg.
Elektronikus gázpedál (drive by wire)
Az elektronikus gázpedál (DBW) finomabban szabályozza a pillangószelep mozgását és a teljesítményt.
Dinamikus kanyarodássegítő rendszer (Dynamic Cornering Enhancement)
A DCE a kormánykerék szögállása alapján az ESP segítségével egyenként fékezi a kerekeket és szabályozza a motor nyomatékát, ezzel jobb irányíthatóságot eredményez.
Lejtmenet vezérlés (Downhill Drive Support)
A DDS a blokkolásgátlót használja a lejtmenetben a 7 km/h-s ereszkedő sebesség tartására, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kormányzásra összpontosítson. Az USS rendszerhez hasonlóan hátramenetben is működik.
Dízel részecskeszűrő NOx katalizátor (Diesel PM and NOx Reduction)
Ez a motor kategóriájában az összes dízelmotor közül összesítve a legkevesebb nitrogénoxidot (NOx) és koromrészecskét (PM) bocsátja ki, messze a 2005-től érvényben lévő Euro IV értékek alatt.
Direct-Shift Gearbox vagy DirektSchaltGetriebe
Dupla tengelykapcsolós váltó. A teljesen automata, 6-fokozatú váltó kiemelkedő tulajdonságát a vonóerő megszakadása nélküli sebességváltás jelenti. Ennek köszönhetően a váltás rendkívül könnyedén és az utasok számára szinte észrevehetetlenül történik. A dupla tengelykapcsolós váltó két nedves tengelykapcsolóval rendelkezik, amelyek két hajtótengely útján felváltva kapcsolják az 1., 3., 5. és hátrameneti (1. tengelykapcsoló), illetve a 2., 4. és 6. fokozatot (2. tengelykapcsoló). Egy adott fokozatba történő váltást követően a rendszer előzetesen kiválasztja, de még nem kapcsolja a következő fokozatot. Az egyik tengelykapcsoló nyitása és a másik zárása között mindössze 3-4 századmásodperc telik el. Ezáltal a sebességváltás a vezető számára észrevehetetlenül és a vonóerő megszakítása nélkül megy végbe. Az intelligens vezérlőelektronikának köszönhetően - a vezetési stílustól függően - akár 10% üzemanyag megtakarítás is elérhető a 6-fokozatú kézi váltóhoz képest. A vezető manuálisan kezelheti a DSG-t, vagy hagyhatja, hogy a váltások automatikusan történjenek. Automata üzemmódban a kiegyensúlyozottabb, komfortosabb beállítás mellett egy hangsúlyozottan sportos program is választható. A kézi váltás a kormánykeréken található kapcsolókkal vagy gombokkal, illetve a váltókarral hajtható végre.
Dinamikus sebességváltó program (Dynamisches Schaltprogramm)
A DSP az automata és a Tiptronic sebességváltó vezérlő elektronikájának részét képezi. Az autóra és a vezetőre vonatkozó adatok figyelembevételével önállóan kiválasztja az éppen optimális sebességfokozatot. Mindez azt jelenti, hogy a váltóvezérlő berendezés a jellemző motoradatoktól és a pillanatnyi vezetési helyzettől függően kiválasztja a mindenkori legmegfelelőbb sebességfokozatot. Az aktuális sebességet éppen úgy számításba veszi, mint azt, hogy van-e vontatott teher, illetve az autó emelkedőn felfelé vagy lejtőn lefelé halad-e. A dinamikus sebességváltó program ezenfelül képes alkalmazkodni a vezető mindenkori vezetési stílusához, és a vezetési módtól függően változtatja a sebességváltási pontokat. Ha a vezető sportosabb stílusban vezet, a program az egyes fokozatokat hagyja jobban kihúzatni, míg a gázpedál óvatosabb használata esetén már korábban felkapcsol a magasabb sebességi fokozatba. A vezetési stílus a kickdown funkciót nem befolyásolja, amely minden helyzetben rendelkezésre áll.
Elektronikus vezérlésű menetstabilizáló rendszer (Dinamic Stability & Traction Control)
A DSTC a Volvo saját fejlesztésű elektronikus vezérlésű menetstabilizáló rendszere, mely egyszerre foglalja magában a kipörgésgátlót és a nagy kanyarodási sebesség mellett is stabil úttartást biztosító egységet.
Dinamikus vonóerő-átadás ellenőrzés (Dynamic Traction Control)
Szilárd útburkolat nélküli helyeken lazán kell fogni: ilyen helyzetekben valóban szükség van arra, hogy a kerekek egy kicsit kipörögjenek, és enyhén keresztben csússzunk. A dinamikus vonóerő-átadás ellenőrzés pedig éppen ezt teszi lehetővé. Laza talajon, például homokon, murván vagy havon a DTC a kerekek nagyobb mértékű kipörgésével segíti a könnyebb elindulást. A dinamikus stabilitás ellenőrzés azonban a DTC működése közben sem kapcsolódik ki teljesen. De csak akkor avatkozik be, ha arra csakugyan szükség van.
Sebességérzékelős szervokormány, melyet egy elektromos motor hajt. Kétféle beállításra van lehetőség: alaphelyzetben maximális visszajelzést ad a vezetőnek, City állásban pedig megkönnyíti a manőverezést. Ez elsõsorban alacsony sebességnél és városi manőverezésnél ideális.
Hidraulikus vezérlésű, kuplung nélküli automata sebességváltó. Ezzel a váltóval lehet manuálisan is váltani, természetesen kuplungpedál nélkül, ezt az elektronika végzi el helyettünk, vagy pedig lehet teljesen automata módban is. Mindkét esetben az elektronika beleszólhat a fokozatokba és szükség szerint válthat le és felfelé is. Például túl alacsony fordulatnál, vagy emelkedőn fölfelé automatikusan visszavált még kézi módban is, viszont túl magas fordulatnál, ha kell, feljebb vált, nehogy károsodjon a motor. Továbbá minden olyan vezetői megmozdulást letilt, amely károsíthatja a mechanikát.
2 féle működési mód lehetséges: szekvenciális félautomata, valamint automata.
Az automata mód két programot foglal magába: normál és eco (gazdaságos)
Elektronikus gázpedál
A gázpedál szenzorként működik, és a pedál állása alapján azonnal felismeri, hogy a vezető mekkora teljesítményt igényel. A motormenedzsment rendszer ennek a kimenő jelnek az alapján szabályozza a fojtószelepet, a töltőnyomást és a gyújtást.
Elektromos kipörgésgátló rendszer (Electronic Traction Control System)
Automatikusan mérsékli a motor hajtóerejét, amennyiben gyorsítás közben az egyik hajtott kerék megpörgését érzékeli. A rendszer a fékerőt szabályozva is segít helyreállítani a tapadást, és megkönnyíti a gyorsítás, illetve a lassítás szabályozását.
Vészfékrásegítő (Emergency Brake Assist)
Abból, hogy a vezető milyen gyorsan lép a fékpedálra és milyen erővel nyomja azt, felismeri, ha az autó vészhelyzetbe került, és szükség esetén azonnal aktiválja az autó maximális fékerejét.
Elektronikus fékerő-elosztó (Electronic Brakeforce Distribution)
A legjobban tapadó kerekekre küldi a legtöbb fékerőt, így rövidítvén a fékutat.
Elektronikus fékerő-elosztó (Elektronische Bremsenverteilung, s a német rövidítés angol magyarázata is megszületett, mint Electronic Brake Variator)
Azonos az EBD-vel. Fékezésnél minden autó súlypontja előre tolódik, és fennáll annak a veszélye, hogy a tapadás csökkenése miatt blokkolnak a hátsó kerekek. Az EBV szabályozza a hátsó kerekekre ható fékezőerőt, ezáltal az első és hátsó kerekeknél egyaránt maximális fékerőt biztosít, és normál körülmények között megakadályozza, hogy a hátsó kerekek túlfékezettsége miatt a jármű hátulja kifaroljon.
Elektronikus Lengéscsillapító Szabályozás (Electronic Damper Control)
A lengéscsillapítót villámgyorsan hozzáigazítja a különféle út-, terhelési és menetkörülményekhez. Az úthoz való automatikus alkalmazkodáson felül egyetlen gombnyomásra keményebb és sportosabb állandó beállítást is választhatunk.
EDS
Elektronikus differenciálzár (Electronic Differential Lock, Elektronische DifferenzialSperre)
Az elektronikus differenciálzár sima és komfortos elindulást tesz lehetővé a különböző tapadású útfelületeken. Amikor valamelyik kerék kipörög, az elektronikus differenciálzár célirányosan lefékezi azt, miközben a vonóerőt a nagyobb tapadású kerekekhez továbbítja.
Elektronikus menetstabilizálás (Electronic Stability Control)
Ha az autó megcsúszik kanyarban, és emiatt nem azon az íven menne tovább, amerre a vezető szeretné, a fékrendszer a kerekek egyenkénti lassítgatásával visszatéríti arra az ívre, amit a kormány kijelöl.
Elektronikus Stabilizálóprogram (Electronic Stability Program)
Ha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul, a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is.
Közvetlen benzinbefecskendezés (Gasoline direct injection)
A benzinmotoroknak az a fajtája, amelyekben az üzemanyagot közvetlenül a hengerbe (égéstérbe) fecskendezik be, és nem a szívócsőbe (a szívószelep elé), mint a korábbi injektoros konstrukcióknál.
Ez a módszer egyrészt az üzemanyag mennyiségének pontosabb adagolását teszi lehetővé, másrészt a befecskednezés idejének szabályozásával is hozzájárul a hatásfok növekedéséhez és a tisztább égéshez.(FSI)
Hidraulikus fékasszisztens (Hydraulic Brake Assist)
A hidraulikus fékasszisztens segíti a vezetőt a vész- vagy pánikfékezés esetén. A fékasszisztens a fékpedál működtetésének gyorsaságából megállapítja, hogy a vezető teljes fékezést kíván-e végrehajtani, és ameddig a vezető nyomva tartja a fékpedált, egészen az ABS szabályozási tartományáig terjedően automatikusan megnöveli a féknyomást. Amikor a vezető már nem nyomja olyan erővel a fékpedált, a rendszer újra a normál értékre csökkenti a féknyomást. Ennek köszönhetően jelentősen lerövidül a megálláshoz szükséges út. A rendszer a vezető számára szinte észrevehetetlenül működik.
Lejtmenet-vezérlő (Hill Descent Control)
Terepjáróknál használatos. A vezető a lejtő tetején megnyomja a HDC gombot. A kocsi magától fékezve, nagyrészt a motorféket is használva, egyenletes 5-8 km/h-s sebességgel leereszkedik a lejtőn. A Land Rover mutatta be.
(High pressure Direct Injection)
A Peugeot-Citroën közös nyomócsöves turbódízel motorjának neve. Az újabb generáció már a Fordokban is fut, TDCi néven, ez közös fejlesztés.
Gyermekülés-rögzítés
2 pár szabványos tartófül van a gyermekülések ISO-norma szerinti biztonságos és praktikus rögzítéséhez a jobb első, valamint a hátsó ülésekhez. Az Isofix szabvány valódi előnye a biztonsági övvel beköthető biztonsági gyermekülésekkel szemben, hogy teljesen kiküszöböli a hibás (nem kellő körültekintéssel végzett) rögzítés lehetőségét, illetve ütközéskor az öv lecsévélődéséből, illetve megnyúlásából származó elmozdulást.
(Intelligent Driver Information System)
A Volvo IDIS néven olyan rendszert kínál, amely megszűri a vezetőhöz érkező információkat és eldönti, hogy bizonyos forgalmi helyzetekben mondjuk késleltesse-e a telefonhívások bekapcsolását. Ilyen helyzet lehet a fékezés, vagy az előzés. Az információk a más tényezők mellett a gyorsulást, a kormánykerék szögét és az index működését figyelő érzékelőktől érkeznek.
Interaktív vezetési rendszer (Interactive Driving System)
Az IDS+ felfüggesztés középkonzoli sportgombját megnyomva jó úton még sportosabbá, szinte gokartossá válik az autó viselkedése (a gomb csak a lengéscsillapítókat keményíti fel és a kormányrásegítésbe szól bele, valamint a gázpedál reakcióját állítja élesebbre, a hasmagasság nem változik).
Önzáró differenciálmű (LSD - Limited Shift Differential)
A nyomatékfüggő differenciálmű (LSD - Limited Shift Differential) kedvezően befolyásolja a kanyarodási tulajdonságokat, mivel segítségével a gyors fordulókban és kanyaríveken a teljesítményveszteségek a legmesszebbmenőkig elkerülhetők.
Motorféknyomaték Szabályozás
A motorféknyomaték szabályozás (MSR) a motor fékező hatása révén megakadályozza a hajtott kerekek blokkolását síkos úton, amikor a vezető hirtelen leveszi a lábát a gázpedálról vagy gyorsan alacsonyabb sebességi fokozatba kapcsol. Ilyenkor, a motor fékező hatása miatt a hajtott kerekek hajlamosak lehetnek a megcsúszásra. Rövid időre megszűnik a tapadásuk, és az autó instabillá válik. Ilyen helyzetekben a motorféknyomaték szabályozás elősegíti a menetstabilitás megőrzését, ezáltal növeli a biztonságot. A motorféknyomaték szabályozás vezérlőegysége a keréksebesség érzékelőktől és a motor vagy a sebességváltó vezérlőjétől a CAN-adatbuszon keresztül megkapja az összes szükséges információt. Ha a vezérlőegység a hajtott kerekek csúszását észleli, a motorféknyomaték szabályozás a CAN-adatbusz útján jelzést küld a motormenedzsmentnek, miszerint a motornyomatékot egészen addig növelni kell, amíg a hajtott kerekek újra az autó sebességének megfelelően nem kezdenek forogni. Ennek köszönhetően az autó irányítható marad, és megőrzi menetstabilitását. A motorféknyomaték szabályozás a teljes sebességtartományban működik.
(Pumpe düse einlage turbo direct injection)
Adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbódízel A Volkswagen csoport turbódízelmotorjaiban alkalmazott közvetlen befecskendezési módszer, melyben minden hengerbe külön kis befecskendezőszivattyú spricceli a gázolajat. Egyszerű rendszer, nagy hatásfokkal, de mivel a common-raillel ellentétben nem képes ütemenkénti előbefecskendezésre, ezért nagyon zajos.
(Parktronic System)
Parkolás- és tolatássegítő rendszer.
(Turbo Diesel Common rail Injection)
A Ford és a PSA közös fejlesztésű közös nyomócsöves dízelmotorja.
Kettős, függetlenül változtatható vezérműtengelyes időzítés (Twin-Independent Variable Cam Timing)
A Ford így nevezi a változtatható szelepnyitásű motorjainak az ezredforduló után továbbfejlesztett változatát, amelyben mind a szívóoldali, mind a kipufogószelep nyitásának ideje egymástól függetlenül változtatható a bütyköstengely csekély elforgatásával.
Kettős feltöltésű réteges befecskendezés (Twincharged Stratified Injection)
Olyan közvetlen befecskendezésű benzinmotor , amelyet kompresszorral és kipufogó-leömlőbe integrált turbóval is feltöltenek.
A kettős feltöltés előnye, hogy míg a kompresszor a motor alacsony fordulatszáma mellett, addig a turbófeltöltő a magasabb fordulatszám-tartományban hatékony igazán, így a megfelelő töltőnyomás a motor teljes üzemi fordulatszám-tartományában rendelkezésre áll.
Turbós réteges üzemanyagbefecskendezés (Turbo Fuel Stratified Injection)
Közvetlen befecskendezésű benzinmotor (FSI) turbófeltöltéssel.
(Hegymeneti indulási vezérlés)
Az USS teljesen automatikus rendszer, amely 10 %-ot meghaladó emelkedőn a fékek működtetésével megtartja a gépkocsit, amíg a vezető meg nem indul. A rendszer felfelé tolatáskor is működik.
Variable Valve Timing with intelligence - intelligensen változtatható szelepidőzítés